Vlaanderen.be www.vmm.be
Je bent hier: Home / Water / Waterfactuur / LAC-Water / Tips uit de praktijk / Tips voor nazorg

Tips voor nazorg

Tips om cliënten te verwijzen naar de reguliere hulpverlening.

Heb jij ook een goede tip uit de praktijk? Geef het ons door via .

Titel Beschrijving
Preventiewerker verwijst cliënten door De preventiewerker van het OCMW van Sint-Truiden gaat na of LAC-cliënten nood hebben aan andere vormen van hulpverlening en zorgt voor een vlotte doorverwijzing.
Waterscan voor mensen met hoog verbruik Het OCMW van Genk en Stebo zetten samen intensief in op de waterscan en zoeken actief naar klanten met een hoog verbruik. De maatschappelijk werkers van het OCMW van Sint-Truiden bekijken dossier per dossier of een waterscan aangewezen is.
Tips voor brief met beslissing LAC OCMW Maldegem past verschillende goede praktijken toe in zijn brief met de beslissing van de LAC.
Hulp bij schulden aanbieden OCMW Lennik biedt in de brief met de beslissing van de LAC op een toegankelijke manier ondersteuning aan bij schulden. Ook OCMW Maldegem maakt duidelijk waar cliënten terechtkunnen voor hulp bij schulden.
Contact houden met je cliënt Het OCMW van Mechelen wil meer inzetten op nazorg door cliënten opnieuw aangesloten te krijgen en op te volgen of ze hun betaalplan kunnen volhouden.
Doorverwijzing naar reguliere hulpverlening Als een cliënt naar andere hulpverlening verwezen kan worden, gaat de LAC-voorzitter van OCMW Mechelen met de cliënt mee om een afspraak te maken.
Sluit opnieuw aan Bij cliënten die herhaaldelijk afgesloten werden, onderhandelt het OCMW van Mechelen met de watermaatschappij over een heraansluitings-LAC.
Checklist voor efficiënte doorverwijzing Het OCMW van Beerse werkt aan richtvragen en checklists om mensen gericht door te verwijzen naar de reguliere hulpverlening.
Dit is een officiële website van de Vlaamse overheid