Vlaanderen.be www.vmm.be
Je bent hier: Home / Water / Waterfactuur / LAC-Water / Tips uit de praktijk

Overzicht tips

Heel wat OCMW's zoeken naar manieren om hun LAC-werking te verbeteren. Hier lees je hoe ze te werk gaan.

Heb jij ook een goede tip uit de praktijk? Geef het ons door via .

Titel Beschrijving
Hoe meer samenwerken? Heel wat OCMW's werken samen met andere diensten.
Persoonlijk contact? Ga op huisbezoek De LAC-medewerker van OCMW Lier zet sterk in op het bereiken van mensen die afgesloten zijn van de waterlevering.
Contact via Facebook De LAC-medewerker van OCMW Boom experimenteert met verschillende methodes om mensen te bereiken, zoals Facebook.
Blijft de deur gesloten? Bel of mail De LAC-medewerker van OCMW Boom belt de cliënt op als ze voor een gesloten deur staat.
Brieven en kaartjes OCMW Maldegem past verschillende goede praktijken toe in de brieven die het naar cliënten stuurt.
Checklist voor efficiënte doorverwijzing Het OCMW van Beerse werkt aan richtvragen en checklists om mensen gericht door te verwijzen naar de reguliere hulpverlening.
Preventiewerker verwijst cliënten door De preventiewerker van het OCMW van Sint-Truiden gaat na of LAC-cliënten nood hebben aan andere vormen van hulpverlening en zorgt voor een vlotte doorverwijzing.
Sluit opnieuw aan Bij cliënten die herhaaldelijk afgesloten werden, onderhandelt het OCMW van Mechelen met de watermaatschappij over een heraansluitings-LAC.
Doorverwijzing naar reguliere hulpverlening Als een cliënt naar andere hulpverlening verwezen kan worden, gaat de LAC-voorzitter van OCMW Mechelen met de cliënt mee om een afspraak te maken.
Contact houden met je cliënt Het OCMW van Mechelen wil meer inzetten op nazorg door cliënten opnieuw aangesloten te krijgen en op te volgen of ze hun betaalplan kunnen volhouden.
Dit is een officiële website van de Vlaamse overheid