Vlaanderen.be www.vmm.be
Je bent hier: Home / Water / Waterfactuur / LAC-Water / Tips uit de praktijk / Contact houden met je cliënt

Contact houden met je cliënt

De OCMW's van Mechelen en Willebroek zetten in op nazorg door afgesloten cliënten actief op te volgen.

OCMW Mechelen vindt nazorg na een LAC-zitting zeer belangrijk. Momenteel hebben ze te weinig mankracht om daarop in te zetten, maar binnenkort krijgen ze een extra maatschappelijk werker voor de LAC-zitting. Vanaf dan willen ze zich – binnen de grenzen van het haalbare – toeleggen op deze acties:

  • mensen die afgesloten zijn heraansluiten
  • afsluiting vermijden door na twee à drie maanden contact op te nemen met de cliënt en te vragen of het lukt om het afbetaalplan vol te houden

 

Het OCMW van Willebroek steekt bij personen die afgesloten zijn een kaartje in de bus met de oproep zo snel mogelijk contact op te nemen met het OCMW.

Bekijk het kaartje

Dit is een officiële website van de Vlaamse overheid