De waterscan

Bij een waterscan komt een medewerker van de watermaatschappij langs bij jou thuis, om je te helpen duurzaam om te gaan met water.

Bij een waterscan komt een medewerker van de watermaatschappij langs bij jou thuis, om je te helpen duurzaam om te gaan met water.

De waterscan bestaat uit verschillende delen:

  1. De waterscan start met een gesprek om je watergebruik te bespreken
  2. Je krijgt uitleg over de stand van de meter en hoe je die moet aflezen
  3. De waterscanner gaat samen met jou rond in je woning om de toestellen die water verbruiken na te kijken. Hij bekijkt of er mogelijkheden zijn om minder water te verbruiken. Hij voert een lektest uit.
  4. De waterscanner controleert of er leidingen uit lood in je woning zijn (dat kan enkel voor de leidingen die zichtbaar zijn).
  5. Je krijgt tips en folders die je kunnen helpen om water te besparen.
     

Alle klanten van een watermaatschappij kunnen een waterscan vragen. Als je geen beschermde klant bent, betaal je daarvoor een vergoeding aan de watermaatschappij.

Je watermaatschappij?
Vul hier je postcode in
Info

Een waterscan is gratis als je beschermde klant bent.

Contacteer je watermaatschappij om een waterscan aan te vragen.

Heb je vragen? Bel gratis 1700, het nummer van de Vlaamse overheid.