Home / De waterfactuur / Afbetalingsplan

Afbetalingsplan

Iedereen met betalingsmoeilijkheden kan een afbetalingsplan aanvragen bij zijn of haar watermaatschappij.

Iedereen met betalingsmoeilijkheden kan een afbetalingsplan aanvragen bij zijn of haar watermaatschappij.  

Als je moeite hebt om je waterfactuur te betalen, neem dan zo snel mogelijk stappen om een afbetalingsplan aan te vragen. Dat kan via:

  1. je watermaatschappij
  2. het OCMW
  3. een schuldbemiddelaar

Daarmee vermijd je niet alleen bijkomende kosten voor herinneringsbrieven, maar ook een eventuele afsluiting van het waternetwerk in de straat. Samen met je watermaatschappij en eventuele schuldbemiddelaar kan je bijvoorbeeld vragen om maandelijks een tussentijdse factuur te ontvangen in plaats van driemaandelijks. Andere oplossingen zijn ook mogelijk, afhankelijk van je situatie en wat je kan overeenkomen met je watermaatschappij.

Opgelet: Vermeld bij het aflossen van het afbetalingsplan de juiste referentie op je overschrijving. Op die manier weet de watermaatschappij dat dit bedrag bij het afbetalingsplan hoort.

Je watermaatschappij?
Vul hier je postcode in
Tip

Controleer regelmatig zelf je meterstand en ontdek verborgen lekken!

Doe de lek-check.

Info

Voor beschermde klanten maakt de watermaatschappij een plan op maat. Ze houdt rekening met jouw situatie als ze het bedrag vastlegt dat je elke maand moet betalen.

Heb je vragen? Bel gratis 1700, het nummer van de Vlaamse overheid.