Home / Ik verhuis

Ik verhuis

Ga je verhuizen? Vergeet je water niet! Hieronder lees je wat je moet regelen en hoe je dat doet.

Ga je verhuizen? Vergeet je water niet! Hieronder lees je wat je moet regelen en hoe je dat doet.

De oude woning: overdragen of stopzetten

Als je verhuist, moet je de meterstand overdragen naar de nieuwe huurder of eigenaar. Doe je dat niet, dan kan de nieuwe bewoner water verbruiken of schade toebrengen in jouw naam. Als je de nieuwe huurder of eigenaar niet kent, kan je je abonnement stopzetten.

Voor beide procedures heeft de watermaatschappij de nodige formulieren, digitaal of op papier. Vergeet zeker niet om zelf een exemplaar bij te houden als bewijs van overname of stopzetting. Neem contact op met je watermaatschappij om de overname te regelen.

Ik ben geen abonnee

Als je huisbaas de abonnee is, moet je de watermaatschappij niet verwittigen, maar een afrekening maken met je huisbaas of woningmaatschappij.

De nieuwe woning: overname of nieuwe aansluiting

Ook voor je nieuwe woning moet je een overname regelen. Meestal regelt de vorige bewoner dat. Doet hij dat niet, dan kan jij hem best contacteren om zo snel mogelijk een overname te regelen. De formulieren hiervoor kan je downloaden of aanvragen bij je watermaatschappij.

Ken je de vorige bewoner niet en moet je daarom een nieuwe aansluiting vragen? Of bouw je zelf een nieuwe woning en wil je een watermeter laten plaatsen? Contacteer dan je watermaatschappij voor meer informatie.

Is de huisbaas klant?

Ga je wonen in een gebouw met meerdere woningen (appartement) en is er slecht één meter voor iedereen? Meestal is de huisbaas dan klant. Je huisbaas rekent je dan kosten voor water aan bij de huur. Maak hier duidelijke afspraken over voor je verhuist. Weigert de huisbaas om klant te worden? Contacteer dan de huurdersbond.

Je watermaatschappij?
Vul hier je postcode in

Heb je vragen? Bel gratis 1700, het nummer van de Vlaamse overheid.